۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۷۴۱۸
نامه جمعی از روزه‌داران به دست‌اندرکاران برگزاری جلسات قرآن شبانه پارک‌‌ها و بوستا‌ن‌ها

جلسات قرآن شبانه بوستان‌ها و پارک‌ها در ماه رمضان یا کم توجهی به مساجد؟

در بحبوحه فصل گرم تابستان و تقارن آن با ماه رمضان افراد ارزشی و مومن دربرخی از بوستان ها و پارک ها اقدام به برگزاری محافل قرآنی کرده اند که با وجود مساجد متعدد در کنار این پارک ها از استقبال بالایی برخوردار هستند.
جلسات قرآن شبانه بوستان‌ها و پارک‌ها در ماه رمضان یا کم توجهی به مساجد؟
با آغاز ماه مبارک رمضان در چند بوستان و پارک در شهرها و مراکز استان هاشاهد برگزاری محافل قرآنی و دینی هستیم.این جلسات شبانه ضمن اینکه از سویی  تبلیغ گسترده فحوای فرهنگی، اجتماعی و معنوی قرآن و مناسک دینی را در بر داشته و جای بسی قدردانی را به همراه دارد باعث شده است که حضور مردم در مساجدی که در کنار این پارک ها و بوستان ها قراردارند کمرنگ جلوه کرده و به نوعی این مساجد غریب واقع شوند.
اینکه در هر مکان و زمان و در هر موقعیتی می توان برای تبلیغ عقاید و احکام اسلام قدم برداشت در سیره پیامبران و ائمه معصوم (صلوات الله علیهم اجمعین) بسیار سفارش شده است اما خالی گذاشتن مساجد که از آن به تنها پایگاه های خدامحوری، اندیشه اسلامی و تبلیغ دینی یاد می شود، نوعی کم احترامی و بی انصافی است.
به ارجاع آیه شریفه «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله و الیوم الآخر» هر نوع آبادانی و شکوفایی در مساجد تثبیت ایمان به خداوند و روز جزا را به همراه دارد و دریغ از این مساله می تواند عواقب دنیوی و اخروی بسیاری به همراه داشته باشد.

چند سالی است در بسیاری از شهرستان‌ها، شب‌ها
بعد از افطار، عزیزانی با برگزاری جلسات قرآن و نیز سخنرانی در بوستان‌ها
و پارک‌ها، جمع زیادی از مردم را گرد هم می‌آورند که در جای خود قابل تقدیر و تشکر است اما با توجه به نگرانی‌هایی که برای جمع کثیری از متدینان در این باره پیش آمده است چند نکته را تذکراً به عرض مبارک می‌رساند:
۱. از قدیم الایام رسم بر این بوده است که مساجد را محور و مرکزی برای برنامه‌های دینی قرار می‌دادند و آبادانی و نشاط دینی در مساجد را جزو مهمترین برنامه‌های تبلیغ دینی قلمداد می‌کردند.
۲. با شروع این طرح‌ها و گسترش آن، کمرنگ‌شدن حضور مردم عزیز در مساجد و روی‌آوردن به این اماکن به وضوح قابل مشاهده است تا جایی که در برخی مساجد حدود ۴۰ درصد از جمعیت کاسته شده و به بوستان‌های آن منطقه اضافه شده است.
۳. مطمئناً مبلغان عزیز و دست‌اندرکاران محترم این برنامه‌ها توجه دارند که آبادانی و ایجاد نشاط در مساجد از بزرگترین اهداف علما و بزرگان دین بوده و هست و اگر برنامه‌ای نه تنها به این هدف کمک نکرد بلکه نتیجه‌ای غیر از این داشت خلاف اهداف و نقض غرض است هرچند برنامه‌ای دینی باشد.
۴. پیشنهاد این است که مبلغان عزیز این برنامه‌ها را در مساجد و یا جوار مساجد برگزار نمایند تا هم از غربت آنها بکاهند و هم به ترویج صحیح دین کمک نمایند.

جمعی از مؤمنین استان/۱۲رمضان المبارک۱۴۳۴
مرجع : دانش پژوهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۲:۵۵

4 Jan 2020